Ομιλία στην Πλατεία Αγίου Μελετίου, Σεπόλια

Απόσπασμα από την ομιλία στα Σεπόλια:

Είμαστε αισιόδοξοι. Όλες οι ηλικίες αντιλαμβάνονται, κάθε μέρα και περισσότερο, ότι η σημερινή κατάσταση δεν πάει άλλο. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρέπει να φύγει. Μια καινούργια κυβέρνηση προοδευτική με κινητήρια δύναμη το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στηριγμένη σε ένα προοδευτικό και αριστερό πρόγραμμα θα γυρίσει σελίδα προς ένα καλύτερο μέλλον, για μας, τα παιδιά μας, για όλη τη χώρα…….

Απόψε συγκεντρωθήκαμε εδώ στις πιό υποβαθμισμένες γειτονιές της Αθήνας, είναι οι γειτονιές της 4ης Κοινότητας, Κολωνός, Ακαδημία Πλάτωνος , Σεπόλια, η πύλη της εισόδου προς τη Δυτική Αθήνα. Παρά την πλούσια ιστορία των γειτονιών εδώ με τα σπουδαία μνημεία και τοπωνύμια από την αρχαία Αθήνα, αλλά και στη συνέχεια με τα σπουδαία μνημεία από τα πρώτα χρόνια της οικοδόμησης της νέας πρωτεύουσας του νεοελληνικού κράτους, εδώ υπάρχει μεγάλη εγκατάλειψη και ψηλός βαθμός φτώχειας. Όταν έγινε στην αρχή του 20ου αιώνα το σπουδαίο έργο του ΗΣΑΠ Πειραιάς-Αθήνα-Κηφισιά, χτίστηκε δίπλα ο σταθμός Πελοποννήσου, εδώ και ο σταθμός Λαρίσης, όπου τα τρένα για Θεσσαλονίκη και βόρεια Ελλάδα. Εδώ συγκεντρώθηκαν μεγάλες βιομηχανίες, το Καπνεργοστάσιο, αλλά και μικρότερα εργοστάσια και πολλές βιοτεχνίες, εδώ έκανε τα πρώτα σπίτια του ο εργατόκοσμος της Αθήνας μέχρι το Γκάζι. Οι σταθμοί του ΗΣΑΠ στη συνέχεια αναβαθμίστηκαν, εδώ όμως έμειναν γυμνές οι γραμμές του τρένου με αφύλακτες διαβάσεις που ισχύουν μέχρι και σήμερα. Θυμάμαι από παλιά τα πολλαπλά δυστυχήματα, συχνά με νεκρούς, στα Σεπόλια , στην Κωνσταντινουπόλεως, πέρισι εδώ δίπλα σκοτώθηκαν από το τρένο πάνω στις γραμμές τέσσερις γυναίκες. Μετά από ένα νέο ατύχημα το 2007 ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας-ήμουν εκεί- το πρώτο σχέδιο για υπογειοποίηση των γραμμών σε ένα μικρό κομμάτι . Έστω όμως: από τα Σεπόλια μέχρι την Κων/πόλεως θα γινόταν υπογειοποίηση των γραμμών, θα σταματούσαν οι αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις. Αυτή η μελέτη επι κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ επικαιροποιήθηκε με πρόταση και νέα μελέτη της ΣΤΑΣΥ. Όμως όταν ήρθε η ΝΔ το 2019, τα έτοιμα τεύχη δημοπράτησης και όλο το έργο μπήκανε στα συρτάρια. Σήμερα τα τρένα Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Πειραιάς συνεχίζουν να περνούν μέσα από την Αθήνα , τα Σεπόλια με αφύλακτες διαβάσεις, με συχνά θύματα και νεκρούς. Όταν συνέβη φέτος η δολοφονική σύγκρουση στα Τέμπη, ο ΣΥΡΙΖΑ φώναζε, έλεγε ότι το «επιτελικό κράτος» της κυβέρνησης Μητσοτάκη έχει υποβαθμίσει και ξεχάσει το τρένο συνολικά, έχει εγκαταλείψει γραμμές, αφήνει αφύλακτες διαβάσεις, έχουμε συχνά νεκρούς και στην Αθήνα, μέσα στην πρωτεύουσα.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε συνεργασία με τον συγγενικό της Δήμο της :Αθήνας συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα μεγάλα τουριστικά έργα βιτρίνας στο κέντρο, εγκαταλείποντας τις γειτονιές της πόλης, τον χαρακτήρα και την ιστορία της. Το σχέδιο για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας προέβλεπε να εντάξει και την Ακαδημία Πλάτωνος, αλλά ήδη υπό την υπουργία Σαμαρά στο ΥΠΠΟ από το 2009 το σχέδιο επέκτασης μέχρι την Ακαδημία Πλάτωνος εγκαταλείφθηκε. Τελευταία ακούστηκε πως προωθούνται εκεί εσπευσμένα νέα μεγαλόσχημα έργα εντυπωσιασμού, που όμως αποδείχτηκε ότι είναι σχέδια δίχως την έγκριση της αρχαιολογικής υπηρεσίας , δίχως μελέτες και ολοκλήρωση του ανασκαφικού έργου. Τέτοιες πολιτικές είναι επικίνδυνες για το δημόσιο συμφέρον, είναι επικίνδυνες για τον πολιτισμό….